Webbureau med kant og holdning
DIGITAL STRATEGI   VÆRKTØJER   KUNDER   OM WEBBUREAUET   KONTAKT

Flere tilmeldinger til nyhedsbrevet.


Vi stiller skarpt på, hvordan du kan skaffe flere tilmeldinger til nyhedsbrevet. Få flere til at klikke på "tilmeld nyhedsbrev" ved at følge vores gode råd herunder.

 

Nyhedsbrevet er effektivt

Når det kommer til at genere flere leads, få booket kundemøder og sidste ende få nye kunder, så er nyhedsbrevet stadig den billigste og mest effektive måde at gøre det på. Hvis man altså gør det rigtigt og sørger for at få mange brugbare tilmeldinger til sit nyhedsbrev.

Vi har alle et hav af muligheder for at tilmelde os et nyhedsbrev hver eneste dag. Og nogle gange bliver vi tilmeldt nyhedsbreve, som vi ikke lige var klar over. Kampen om vores e-mail adresser er med andre ord intens. Derfor gælder det om at være godt klædt på i kampen om dine potentielle kunders e-mail adresser.

Vi præsenterer dig for 5 simple tips til, hvordan du får flere tilmeldinger til jeres nyhedsbrev.

TIP 1: BRUG ET LOKKEMIDDEL

Ét af de bedste midler er at tilbyde brugeren noget GRATIS for tilmeldingen til nyhedsbrevet. MEN det skal være noget, som har værdi for brugeren - ellers bliver tilmeldingen til nyhedsbrevet blot af midlertidig karakter og kvaliteten af emnet tvivlsomt.

Ofte er den bedste gave også gratis - nemlig den viden, som du ligger inde med. Det kan være 5 gode råd til at undgå sure tæer. 10 tips til at slippe af med appelsinhud. Eller måske 10 tips til at forbedre jeres eget nyhedsbrev. Det har vi selv brugt med succes, og du kan også få lov til at hente publikationen lige her - HELT GRATIS:

Hent "Sådan får du succes med dit nyhedsbrev"

TIP 2: OFFLINE TILMELDINGER

En ofte meget overset kilde til at skaffe flere tilmeldinger til nyhedsbrevet ligger i den fysiske verden. Her bør arbejdet med at skaffe nye tilmeldinger være en fast del af kommunikationen med både eksisterende og potentielle kunder.

Vi har konkrete erfaringer fra to tøjbutikker, som begge havde mulighed for at tilmelde sig butikkens nyhedsbrev på deres respektive websites. Men én af butikkerne gjorde også tilmeldingen til nyhedsbrevet til en fast del af kundeekspeditionerne, og deres liste voksede kraftigt i forhold til den anden butik, som nøjedes med at hente tilmeldinger til nyhedsbrevet online.

Andre gode tilmeldingskilder er:

  • Henvis til en tilmeldingsside på jeres visitkort
  • Brug de trykte materialer til at reklame for jeres nyhedsbrev
  • Sæt en QR kode på butiksruden

TIP 3: ONLINE TILMELDINGER

Det mest naturlige sted at hente tilmeldinger til jeres nyhedsbrev er naturligvis online. Men også her gælder det om at være kreativ.

Gode tilmeldingskilder online omfatter:

  • Læg en teaser for nyhedsbrevet ud på Facebook eller Linkedin
  • Brug jeres e-mail signatur til at reklamere for nyhedsbrevet
  • Find jeres primære landingssider på websitet og læg tilmeldingsformularen ind her
  • Optimer en side til Google med reklame for tilmelding til nyhedsbrevet

TIP 4: HAV FOKUS PÅ ET GODT UDBYTTE

Der er ingen, der frivilligt tilmelder sig et dårligt nyhedsbrev eller et nyhedsbrev, som ikke tiltaler dem indholdsmæssigt. Derfor er det vigtigt at have fokus på kvalieten, hvis man vil sikre sig flere tilmeldinger til nyhedsbrevet.

Samtidig skal man også sørge for at fortælle potentielle emner til nyhedsbrevet, hvad deres udbytte af at tilmelde sig nyhedsbrevet vil være. Jo bedre man kan sælge budskabet i nyhedsbrevet, jo flere tilmeldinger vil man automatisk opnå.

TIP 5: FORETAG MÅLINGER

De færreste rammer rigtigt i deres indsats første gang. Det gælder også, når man arbejder på at skaffe flere timeldinger til nyhedsbrevet. Derfor er det ekstremt vigtigt at foretage målinger af resultaterne. Og resultaterne omfatter både tilmeldinger og frameldinger.

Tilmeldingerne til nyhedsbrevet er naturligvis det mest indlysende, og her handler det om at finde ud af, hvilke kilder der bidrager bedst til nye tilmeldinger. Der er ingen grund til at ofre tid og ressourcer på eksempelvis opdateringer på Facebook eller Linkedin, hvis de ikke bidrager til flere tilmeldinger. Omvendt kan målingerne måske også være med til at identicere et behov for en anderledes tilgang til de opdateringer, som man lægger ud på Facebook og Linkedin.

Også frameldingerne er vigtige at have fokus på. Her kan det være meget værdifuldt at få nogle input fra den bruger, som har frameldt sig. Enten i form af en standardformular, hvor man kan afkrydse, hvorfor man ikke længere ønsker at være tilmeldt til jeres nyhedsbrev. Eller man kan skrive direkte til de adresser, som har tilmeldt sig - ofte har de ikke noget imod at uddybe deres beslutning.

AFSLUTNING

Så er der bare tilbage at ønske dig held og lykke med jagten på nye tilmeldinger til jeres nyhedsbrev. Hvis du vil have andre gode råd og input til dit arbejde med jeres website, så tilmeld dig QUOTE, som kommer 4-6 gange årligt.


TILMELD MIG

 

 

Du kan læse mere om QUOTE lige her.